Permalänk
Medlem

Små frågor

Hur ändrar man v-coren på en processor?

VIlket Abit IS7 kort är bäst ?

Visa signatur

/sys: P4 2.6C @ ~3,2 ghz, 4x256 Geil Platinum @ ~490mhz 1:1, PC 9800 Pro @ 396 / 340 (~orig.) l hdd: 1,09tb

Permalänk
Medlem

Vcoren ändrar du i bios. Håll in delete när du startar, sen går du in på advanced settings

Permalänk
Medlem

jo, men i mitt BIOS så kan jag bara ändra från 1.66 till ignore :/

Visa signatur

/sys: P4 2.6C @ ~3,2 ghz, 4x256 Geil Platinum @ ~490mhz 1:1, PC 9800 Pro @ 396 / 340 (~orig.) l hdd: 1,09tb

Permalänk
Medlem

Inte om du har en Northwood P4:a, där är original spänning antingen 1,475, 1,5 eller 1,525. Det ska gå att ändra om det inte är en låst hemdator eller liknande skit.

Kom ihåg att aldrig gå över 1,7V.

Visa signatur

Captain Awesome

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hentai-san
Inte om du har en Northwood P4:a, där är original spänning antingen 1,475, 1,5 eller 1,525. Det ska gå att ändra om det inte är en låst hemdator eller liknande skit.

Kom ihåg att aldrig gå över 1,7V.

brorsan har en p4 kan själv typ ingenting om intel-datorer varför ska man inte gå över 1.7v ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hentai-san
Inte om du har en Northwood P4:a, där är original spänning antingen 1,475, 1,5 eller 1,525. Det ska gå att ändra om det inte är en låst hemdator eller liknande skit.

Kom ihåg att aldrig gå över 1,7V.

Okej, jag har en amd athlon 2400+ nu, men det behöver du inte bry dig om för jag pratar mest om den datorn som jag ska köpa:

Intel Pentium 4 2.8 GHz Boxed PC800 Socket PGA478, 512kB "Northwood"
Sapphire Radeon 9700 Atlantis 128MB
Abit IS7 Moderkort för S478/800mhz
TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5. x2
Zalman NB47J
Zalman CNPS 7000-A CU
Arctic Silver 3 (3.0g)

jag har tänkt köpa denna: Q-Tec Strömförsörjning ATX 450W Dual Fan Strömförsörjning för PIII/AMD/P4 CPUs men är den bra? har fått lite negativt och posetivt om dom.
Kommer jag kunna klocka lite med den, typ till 3.5 lr nåt i dne stilen?

Visa signatur

/sys: P4 2.6C @ ~3,2 ghz, 4x256 Geil Platinum @ ~490mhz 1:1, PC 9800 Pro @ 396 / 340 (~orig.) l hdd: 1,09tb

Permalänk
Medlem

Q-Tec är den sämsta skiten som finns på denna gjord, har själv 550W versionen så jag vet vad jag talar om. Kolla på Antec istället, dyra men ack så bra.

Man ska inte gå över 1,7V eftersom de kan drabbas av elektromigration vilket är något hokuspokus.

Du ska kunna klocka den ganska bra, men Gabbax här på forumet har råkat utför stora problem med sitt IS7, det senaste bioset var visst extremt dåligt.

Visa signatur

Captain Awesome

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hentai-san
Q-Tec är den sämsta skiten som finns på denna gjord, har själv 550W versionen så jag vet vad jag talar om. Kolla på Antec istället, dyra men ack så bra.

Man ska inte gå över 1,7V eftersom de kan drabbas av elektromigration vilket är något hokuspokus.

Du ska kunna klocka den ganska bra, men Gabbax här på forumet har råkat utför stora problem med sitt IS7, det senaste bioset var visst extremt dåligt.

Okej, jag har lite problem med att välja mobo så ge mig ett för slag på dom bästa under 1800 och ge mig ett förslag på ett bra nättagg under typ 800 lr nåe 8]

Visa signatur

/sys: P4 2.6C @ ~3,2 ghz, 4x256 Geil Platinum @ ~490mhz 1:1, PC 9800 Pro @ 396 / 340 (~orig.) l hdd: 1,09tb

Permalänk
Medlem

Hmm, moderkort blir inte så svårt, jag har hittat ett par egna favoriter:

Albatron PX865PE ProII, ifall du vill ha vettiga klockningsmöjligheter samt precis alla funktioner som finns.

Epox EP-4PCA3+, detta kort har fina funktioner samt en massa IDE-kanaler.

Det är de två bästa moderkorten just nu (kanske Abits IC7 också, men vill inte skriva med det på grund av Gabbax IS7 problem).

Nätagg:

Antec TruePower 430W, detta kanske kostar lite mer än vad du ville lägga ut men det är värt det!

Levicom 450W, hur det här nätagget är vet jag inte, men det kan ju inte vara lika dåligt som Q-Tecs.

Visa signatur

Captain Awesome

Permalänk
Medlem

Stämmer !Version 13 av BIOS till IS-7 är skräp, men dom har redan fixat till ett nytt "14" så den saken e löst,har annars bara gott o säga:D

Visa signatur

[RC-Racing is my future after my family!!]
Min blogg - LGS900 - 500gb..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hentai-san
Hmm, moderkort blir inte så svårt, jag har hittat ett par egna favoriter:

Albatron PX865PE ProII, ifall du vill ha vettiga klockningsmöjligheter samt precis alla funktioner som finns.

Epox EP-4PCA3+, detta kort har fina funktioner samt en massa IDE-kanaler.

Det är de två bästa moderkorten just nu (kanske Abits IC7 också, men vill inte skriva med det på grund av Gabbax IS7 problem).

Nätagg:

Antec TruePower 430W, detta kanske kostar lite mer än vad du ville lägga ut men det är värt det!

Levicom 450W, hur det här nätagget är vet jag inte, men det kan ju inte vara lika dåligt som Q-Tecs.

Epoxen så nästan bäst ut tyckte jag, sen fanns den på Komplett också Får se hur jag gör med antec, måste kolla hur mycket jag tjänat, går på en "safe" siffra just nu

Visa signatur

/sys: P4 2.6C @ ~3,2 ghz, 4x256 Geil Platinum @ ~490mhz 1:1, PC 9800 Pro @ 396 / 340 (~orig.) l hdd: 1,09tb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hentai-san
Q-Tec är den sämsta skiten som finns på denna gjord, har själv 550W versionen så jag vet vad jag talar om. Kolla på Antec istället, dyra men ack så bra.

Man ska inte gå över 1,7V eftersom de kan drabbas av elektromigration vilket är något hokuspokus.

Du ska kunna klocka den ganska bra, men Gabbax här på forumet har råkat utför stora problem med sitt IS7, det senaste bioset var visst extremt dåligt.

jasså gäller det bara p4: orna eller?? min P:3a ligger på 1.78v

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

nja, pratat med Gabbax och bestämmmt mig för Abit IS7

Visa signatur

/sys: P4 2.6C @ ~3,2 ghz, 4x256 Geil Platinum @ ~490mhz 1:1, PC 9800 Pro @ 396 / 340 (~orig.) l hdd: 1,09tb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
jasså gäller det bara p4: orna eller?? min P:3a ligger på 1.78v

Skulle det vara något? Min P3 ligger på 2,4V.

Visa signatur

Captain Awesome